fbpx
Trening atlety 2019-06-19T13:15:53+00:00

Trening funkcjonalny

Dla: różne poziomy trudności

Trener: Arek Boroń, Wiktor Cichoń

Poziom: 

Zanim nastała moda na markę CrossFit całe pokolenia atletów ćwiczyły „cross” nie wiedząc o tym. „Intensywny trening interwałowy” (po angielsku HIIT) realizowany pod różnymi nazwami i w różnych reżimach treningowych pozwala poprawić kondycję, wyrzeźbić ciało, zwiększyć siłę i sprawność. Pozwala też przygotować organizm i mięśnie do treningów sportów walki lub treningów specjalistycznych. Ma też tą niewątpliwą zaletę, że nie zabiera dużo czasu.

Trening funkcjonalny to programy HIIT oparte o elementy sportów siłowych i sportów walki realizowane w formie zbliżonej do popularnego CrossFitu. Nasze programy opieramy o wyniki badań naukowych dotyczących podnoszenia metabolizmu (tzw. trening metaboliczny np. protokół Izumo Tabaty), budowania mięśni i spalania tłuszczu, jak i najlepsze praktyki mistrzów od Cyganiewicza po Tsatsouline. Działamy poprzez różnorodne ćwiczenia z obciążeniem lub z ciężarem własnego ciała realizowane interwałowo w kilku rundach lub w określonym czasie. Większość ćwiczeń zmusza do wysiłku wiele partii mięśniowych naprzemiennie zmuszając do użycia różnych typów włókien mięśniowych. Ćwiczymy krótko lecz intensywnie.

Trening funkcjonalny jest dedykowany osobom o nieco lepszym przygotowaniu fizycznym, szukającym treningu zbliżonego do CrossFitu. Program wyróżnia się też realizowanymi raz w tygodniu zajęciami streaching & mobility, czyli dedykowanym rozciąganiu i stabilizacji poszczególnych partii mięśni po ciężkim tygodniu ćwiczeń.

Trening funkcjonalny dedykujemy wszystkim pragnącym zadbać o tężyznę fizyczną, zdrowy kręgosłup i sprawność. Program różni się od programu Cross przede wszystkim nieco dłuższymi przerwami między ćwiczeniami, co może odpowiadać zarówno osobom nieco starszym lub o słabszej kondycji jak i tym zainteresowanym rozwojem siły (dłuższe przerwy umożliwiające regenerację).

W obu programach stawiamy na technikę i bezpieczeństwo! Zaczynamy od prostych ćwiczeń i stopniowo uczymy się bardziej zaawansowanych. Zdrowie uczestnika jest dla nas najważniejsze. Trudność i intensywność ćwiczeń dostosowujemy do możliwości indywidualnych oraz poziomu grupy!

WYPOSAŻENIE: ćwiczymy w lekkim stroju sportowym, boso lub w butach na niskiej podeszwie.

TRENER

Wiktor Cichoń

Rocznik 1978. Certyfikowany Instruktor StrongFirst SFG1, Instruktor kulturystyki, trener personalny.
Długie lata na bakier ze sportem, co odbiło się fatalnie na wielkości brzucha, zdrowiu i kondycji fizycznej. Mój przypadek pokazuje jednak, że można się opamiętać w każdym wieku. Z przyjemnością podzielę się moimi doświadczeniami w przechodzeniu do jasną stronę mocy : ) Od kilku lat trenuje funkcjonalne sporty siłowe zapatrując się przede wszystkim na nauki Pavela Tsatsouline. Uwielbiam machanie dużymi kettlami. Mam za sobą kurs trenera kulturystyki i trenera personalnego oraz całkiem pokaźne osobiste doświadczenie w dietetyce (ukończyłem też kurs w tym zakresie).

W 2019 roku po ciężkich przygotowaniach przeszedłem kurs i zdałem bardzo rygorystyczny egzamin Instruktora StrongFirst SFG1.

Mam przyjemność być jednym z pomysłodawców i założycieli Kuźni Atletów.